הבא נדרימה – כל האטרקציות שאסור לפספס בדרום

מרכז הארץ הוא כבר מזמן לא במרכז – אלא בדרום. עם תרבותו העשירה, ההיסטוריה המרתקת, נכסי טבע המרהיבים וחיי לילה תוססים. היכן שלא תלכו ומה שלא תעשו, תמצאו את התשובה בדרום הארץ – והיא תבוא עם הרבה אופי וייחוד. עם כמה שהיה לנו קשה לבחור מבין האופציות המצוינות, אספנו עבורכם מגוון אטרקציות דרומיות שוות ביותר – שישאירו אתכם עם טעם של עוד (או פשוט… ישאירו אתכם).

1. חוות האנטילופות – הערבה
גאה בין ההרים תוכלו למצוא את חוות האנטילופות – מרכז תיירות והדרכה המספק לכם חוויית ספארי מעשירה ומלמדת באווירה אפריקאית. בחווה מגדלים ומשמרים יונקים נדירים. בסיור מודרך, האורך כשעה וחצי ברכב, תוכלו לצפות במגוון החיות השוכנות בשטחים הפתוחים של החווה – החל (מי היה מאמין) מהאנטילופות, ועד לכבשים, זברות, איילים ועוד. במקום יש גם תיבת נוח ענקית, שבה תוכלו לשוטט ולגלות מגוון חיות כגון צבים, תוכים, שפנים ורבים אחרים. במתחם תמצאו גם מתחם פיקניק מזמין שבו תוכלו לסעוד, הכולל גם אזור משחקים עבור הילדים ועוד מגוון הפתעות מלמדות ומיוחדות עם המון קסם מדברי.



2. המרינה – אשקלון
באשקלון, בשקט בשקט, שוכנת אחת המרינות המרהיבות בישראל. מאז הקמתה ב-1995, המרינה מתפקדת כמרכז ספורט ותרבות, ומארחת אירועי ספורט ימי, משטים בינלאומיים, מועדון צלילה, בית ספר לחינוך ימי ושלל פעילויות נוספות. המרינה הבינלאומית גדולה דיה לארח עד 650 סירות, והמעגנה שלה בעומק של שישה מטרים. אתר המרינה מציע למבקריו יופי לא מתפשר, מתחם קניות ומסעדות עשיר ואף סיור וירטואלי למי שמעוניין ללמוד עליה יותר. היא מזמינה אתכם לסיבוב לילי שבו תוכלו לספוג השראה, נוף כובש והיסטוריה, ואולי לראות איזה סרט בקולנוע הקרוב ולסיים בארוחת ערב לאור… ובכן, לאור המגדלור.  


3. מועדון הברקה – באר שבע
בשנת 1998 נפתח המועדון ששינה את פני באר שבע. לאחר שנתיים (משגשגות) של תפקוד כפאב, הפך הברקה את עורו והפך לדאנס בר הראשון בעיר. כיום, ניתן לומר שהברקה נחשב לאחד מהמועדונים המובילים בארץ, והוא אירח ומארח את מיטב אומני ישראל כגון הדג נחש, שלום חנוך, גידי גוב, אביב גפן, ברי סחרוף ורבים וטובים אחרים. חממת חיי הלילה של העיר עובדת ע”פ לו”ז שבועי מתחלף, שמגוון בין היתר בהופעות חיות, תקליטנים חדשניים ושיתופי פעולה עם “ליין הסטודנטים” הדרומי המעולה. אז אם חשקה נפשכם בסשן ריקודים מאוחר, אתם כבר יודעים מה לשים בווייז.

4. פארק יטבתה – קיבוץ יטבתה
מי שנסע פעם או פעמיים לאילת ברכב, כמובן מכיר את פונדק יטבתה הנהדר בדרך, שלרוב עוצרים בו כדי לקנות שוקו בשקית ולחמנייה, ולהצטלם ליד פרה מפלסטיק. אך שימו לב – יש עוד כל כך הרבה יותר ליהנות ממנו.
פארק יטבתה, מרכז המבקרים הלימודי-חוויתי, מציע לכם ארבעה ביתנים של העשרה בהם תוכלו ללמוד על הקיבוץ והמחלבה, המדבר, הרפת ואנרגיה מתחדשת.  כל המידע מועבר דרך מערכות מולטימדיה מתקדמות, משחקים שונים, פעילויות אקסטרים, והדמיות יצירתיות שיעלו לכם חיוך על הפנים. והיי, הפונדק מחכה לכם כשתסיימו, כן? אז אם אתם כבר באזור, נצלו את ההזדמנות ללון בצימר בערבה.

5. הסניף הראשון של “החומוס של טחינה”  – שדרות 
בשנת 2010 נפתחה חומוסייה בשדרות, “החומוס של טחינה” נקרא שמה בישראל. משהו באיך שהאנושיות פגשה את גרגר החומוס שפגש לנו את הצלחת – עשה את שלו – ומאז החומוסייה הקטנה התרחבה לרשת חומוסיות מהמובילות בארץ, עם סניפים בבאר שבע, ירושלים ותל אביב (ממש על רוטשילד, חברים). הטעמים, הריחות והמרקמים יעשו לכם כיף בבטן, והגישה המפרגנת והאוהבת תעשה לכם טוב בנשמה. אז אם כבר הדרמתם, לכו לסניף החלוצי בשדרות – ותזמינו איזו צלחת או שתיים, סלט קצוץ דק-דק ובירה קפואה שתחמם לכם את הלב.