אצא לי השוקה: שווקים מומלצים בישראל

רהיטי וינטג’, בגדים, תכשיטים, כלי בית ואווירה מהפנטת: שוקי הפשפשים בארץ הם כבר מזמן לא רק יעד מוצלח לקניות זולות, אלא גם טרנד לוהט לכל מי שרוצים לחזור אל העבר באמצעות קצת וינטג’ או רטרו. ריכזנו בעבורכם את השווקים הכי שווים בישראל:

שוק מחנה יהודה – ירושלים
שוק מחנה יהודה פועל מאז סוף המאה ה-19 בתקופה שעדיין העות’מאניים שלטו על ארץ ישראל. הפלאחים הערבים משכונות שממערב לירושלים היו מביאים את התוצרת החקלאית לרחוב יפו, הסמוך לשכונת מחנה יהודה. שוק מחנה יהודה מייצג היום יותר מתמיד את ירושלים של ההווה וירושלים של העתיד והוא אחד ממוקדי הבילויים המרכזיים בעיר גם בשעות היום וגם בשעות הלילה, כשהשוק הופך למוקד משיכה לצעירים בשנות ה20 לחייהם שבאים לשתות במקום הכי מגניב בבירה.

הגעתם לירושלים? אל תפספסו את הצימרים בעין כרם.

שוק טירה – טירה
השוק החווייתי של טירה פתוח בשבת בלבד ומושך אליו קונים רבים שבאים ליהנות ממבחר ירקות טריים לצד דוכני ממתקים מיוחדים המגיעים ממדינות שכנות ומבחר גדול של אוכל מקומי. בשוק חנויות רבות של חיקויים של מגוון המותגים כמו Nike, Adidas ומותגי ספורט רבים אחרים. בשוק דוכנים רבים שמוכרים אוכל חם וטעים כמו פול מבושל, טחינה וחומוס מעולים, טאבולה ומבחר בקלאוות, פיתה דרוזית עם מבחר ממרחים וכמובן כנאפה.

שוק התקווה – תל אביב
אחד השווקים היפים, המרווחים והנעימים במרכז הארץ. בלב שכונת התקווה, תחת מתחם מקורה נמצאת השדרה הראשית של השוק שבה אפשר לרכוש ירקות ופירות טריים וגם מאפים היישר מהתנור משלל המאפיות בשוק. מהרחבה הראשית ניתן לרדת אל הסמטאות של השוק ולהגיע אל אטליזים, מעדניות, וחנויות של תבלינים ודגים טריים. אחת מגולות הכותרת של שוק התקווה היא המאפייה הבוכרית שם תאכלו לטעות מאפים בוכריים וגם עמבה.

שוק ואדי ניסנאס – חיפה
בשוק ואדי ניסנאס שבחיפה יש טעמים וריחות ייחודיים. השוק קיים כבר מימי המנדט הבריטי, והוא קיבל את שמו בזכות הנמיות שחיו באזור, ניסנאס פירושו נמייה בשפה הערבית. בשוק פועלות מעדניות ומאפיות, חנויות שטוחנות קפה ומפיצות בשוק ריח חזק של עראביקה. בשוק יש מסעדות ערביות שישמחו לארח כל אחד כיד המלך וכמו בכל שוק, גם בשוק ואדי ניסנאס יש חנות דגים ופירות ים טריים וגם דוכני ירקות ופירות וכמובן דוכני פלאפל.

שוק הפשפשים – יפו
אזור השוק שימש בעבר את הקבוצות הצלבניות  אבל נהרס והוקם מחדש בתקופה העות’מאנית. השוק עצמו פועל ביפו מאז מהמאה ה-19, שהייתה תקופה שבה פרחו חיי מסחר מקומיים ויפו שימשה עיר נמל ומרכז לעולי רגל. השוק נראה כפי שנראה מאז תקופת המנדט הבריטי והפך בשנים האחרונות למתחם אופנתי ותיירותי. שוק הפשפשים מציע לצד וינטג’ ורטרו ישנים כמו טרנזיסטורים ישנים, שטיחים ותקליטים, גם חנויות מעצבים ומסעדות שף.