טיפים לתייר שמגיע לישראל לאירוויזיון

אירוויזיון 2019 יתקיים בתל אביב ויביא איתו גל תיירותי בדרגה של צונאמי. בין כל המסעדות, חופי הים והאזורים הומי האדם במדינה יעמדו תיירים וינסו להבין מה זו כל ההמולה סביבם. מדריך קצר בשביל כל מי שיארח בביתו חובב אירוויזיון בחודש מאי ובשביל כל התיירים שיגיעו לישראל לתקופה הצבעונית ביותר שידעה ישראל בשנים האחרונות.

טיפ 1: איך לבחור מלון באזור תל אביב?
כדי לבחור את המלון המושלם כל שעלינו להבין הוא את הצרכים של התייר. לתייר אין רכב צמוד (אלא אם כן הוא שוכר רכב מאחת מסוכנויות ההשכרה), ולכן צריך לדאוג שהמלון יהיה במקום מרכזי או בקרבת תחנת אוטובוס. התייר בוודאי ירצה לפקוד גם את אחד מחופי הים של תל אביב, ולכן מומלץ לוודא שיש חוף ים במרחק סביר מהמלון. תפוסת המלונות הולכת וגדלה ולכן חשוב לברר על ערים מסביבה של תל אביב שגם הן נוחות וניתנות לאכלוס של המוני התיירים כדוגמת הרצליה, נתניה, חולון וראשון לציון.

לצימרים פנויים באירוויזיון>>

טיפ 2: היכן אפשר לטייל במרכז הארץ?
חודש מאי הוא חודש חם ומזג האוויר בו בהחלט מזמין לטייל ולחרוש את הארץ בעזרת הרגליים. אחד המקומות המקסימים הנמצאים ממש מתחת לאפם של תושבי המרכז הינו שמורת יקום, ממש ליד קיבוץ יקום. בסמיכות לשמורה זו נמצאים תל עתיק, אגם המתמלא בימים גשומים, פריחה מרהיבה, נוף מרכס הכורכר ואפיק נחל פולג המתחתר במרץ לעבר הים. מקום נוסף שניתן לפקוד בימים החמים הוא נחל תנינים. הסיור בשמורת נחל תנינים הוא שילוב מדהים בין היסטוריה לטבע, בין צמחיית הנחלים, העופות והדגים נבקר בשרידים המרשימים של חלק נוסף במפעל המים של קיסריה המשמש סכר מיוחד על הנחל.

טיפ 3: שווקים
מהבורקס החם ועד לפיצוחים והתבלינים, יש בשווקים בתל אביב קסם של אותנטיות ואווירה ממכרת. אם תשאלו תל אביביים אמתיים איזה שוק הם מעדיפים מההיצע הגדול הם מיד יספרו לכם שזאת החלטה קשה כמו לבחור בין אבא לאימא. שוק הכרמל, שוק הפשפשים, שוק עתיקות בכיכר דיזינגוף, שוק התקווה, שוק בצלאל, השווקים במתחם התחנה ושוק לווינסקי הם כמה מהשווקים המומלצים לביקור.

טיפ 4: חיי לילה
הביטוי ‘עיר ללא הפסקה’ אמנם לא הומצא על העיר תל אביב אבל בכל זאת בכל פעם מחדש הביטוי מוכיח כי יש אמת מאחורי הדברים. מוקדי הבילוי מושכים אליהם מגוון של אנשים, הברים ובתי הקפה שוקקי חיים עד השעות הקטנות של הלילה, ושמן של מסעדות בעיר נודע למרחקים. פעם פלורנטין הייתה שכונה שאף אחד לא רצה לגור בה, אבל היום היא רחוב שוקק חיי לילה, ואפשר למצוא בה ברים הומי אדם וגרפיטי בכל פינה.

טיפ 5: Money, Money, Money
סיטואציה שחוזרת ונשנית בכל פעם לפני שאנחנו אורזים את המזוודות וטסים לטיול קצר אל מחוץ לארץ אנו מוצאים את עצמנו שואלים את אותה השאלה, “כמה כסף להביא?” אז לתייר שמגיע לישראל לכבוד האירוויזיון נענה – כמה שיותר! ישראל היא לא מדינה זולה במיוחד, והמחירים במסעדות, במקומות הבילוי והאטרקציות עלולים להפתיע – ולאו דווקא לטובה – את התיירים ממדינות עשירות ביותר.

בין אם אתם מארחים, תיירים או סתם משוגעי אירוויזיון, בואו נראה לתיירים שאנחנו לא הטוי שלהם ונוכיח לכל האירופאים שהיה שווה לצרף אותנו לתחרות האירופאית הכי מדוברת של השנה.