5 טיפים לתכנון חופשה בישראל

מטרת החופשה היא לנוח, להירגע, להתנתק מכל השגרה היומיומית ולבלות עם האנשים שאוהבים. אם החלטתם לצאת לחופשה, ולא משנה אם בצימרים בצפון או וילה במרכז, יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם בשלב התכנון על מנת שהחופשה תהיה מספקת ומהנה.

הרכב הנופשים

חשוב להתאים את החופשה להרכב הנופשים, כלומר, אם אתם הרכב זוגי ומחפשים חופשה רומנטית או אם אתם משפחה ומחפשים חופשה משפחתית ומהנה. אופי החופשה משתנה בהתאם לאופי הנופשים, יש כאלו המחפשים חופשה רגועה בחדר ויש כאלו שמחפשים אטרקציות וטיולים. תתאמו ציפיות ביניכם.

אזור הנופש הרצוי

ישראל אומנם מדינה קטנה אך אפשרויות הנופש נמצאות כמעט בכל פינה. תבדקו את ההעדפה שלכם ועל פיה תתחילו לחפש צימר, מלון או וילה, לפי בחירתכם. אזור הצפון מתאים לנופשים המחפשים לברוח מההמולה של העיר ורוצים להנות מאזור השופע נופים ירוקים ואינסופיים ומציע חופשה בסגנון אירופאי, אזור המרכז מתאים יותר לאלו שלא מעוניינים להתנתק מהאורבניות ועדיין מחפשים להיות בקירבת מסעדות, מקומות בילוי, מתחמי קניות ועוד. אזור הדרום (הנגב) מתאים לאנשים המחפשים את השקט שלהם, אוהבים נוף מדברי ומחפשים להתנתק לחלוטין. וכמובן, לא נשכח את העיר הדרומית ביותר בישראל – אילת. אילת היא שילוב של כמעט הכל יחד, רק חשוב לציין שלרוב החופשות לא יהיו רגועות מאחר וכמות הנופשים באילת גדולה.

אטרקציות ומסעדות באזור

אם אתם בעניין של אטרקציות ומסעדות חשוב לוודא את מיקומן. יש הרבה אטרקציות ומסעדות המצריכות נסיעה לא קצרה על מנת להגיע אליהן, תחסכו את זה לעצמכם ובידקו טוב לפני. ניתן למצוא את כל המידע באינטרנט, כולל מחירים וניתן לעשות השוואת מחירים ולעיתים אף למצוא קופוני הנחה.

שומרי שבת?

לא משנה אם אתם שומרי שבת או לא, זה לא אמור להגביל אתכם בחופשה. היום ישנה מודעות גדולה לאוכלוסיה השומרת שבת. במלונות לא מדליקים אש בשבת וכל האוכל מותאם בהכנתו למי ששומר שבת. גם בצימרים ובוילות יש מקומות המדגישים שהמטבח שלהם כשר ומותאם לנופשים שומרי שבת ומציעים פלטה, שעון שבת, הפרדה במידה ויש בריכת שחייה ועוד. ישנם מקומות לינה הממוקמים ביישובים דתיים כך ששם ניתן לדעת בוודאות שהחופשה שלכם כשרה. חשוב לבדוק זאת בעת חיפוש מקום הלינה הרצוי.

מחיר

מחיר החופשה תלוי בתקופה הרצויה. חופשה בעונת הקיץ, בסופי שבוע ובחגים תמיד תהיה יקרה יותר מחופשה בעונת החורף ובאמצע השבוע. כדאי לתכנן את הזמן הרצוי לחופשה בהתאם לתקציב ולעשות השוואת מחירים. היום ניתן להנות מדילים של הדקה ה-90 וקופונים ומבצעים שונים.

 

הטיפ האחרון והחשוב ביותר – אל תשכחו להנות! 🙂